Již uplynul nějaký ten pátek od Nového roku, předsevzetí jsou ty tam a já se každé ráno divím, že váha ukazuje stále to stejné číslo? …
…Ne, raději jsem se dva týdny nevážila, protože se bojím toho šíleného housenumera a říkám si, že se zvážím až na KONCI března, protože to již přeci budu mít o pár kilo méně! Nevadí, že jsem právě dopila láhev svého oblíbeného šampaňského, zajedla ho olivami, slaninkou a dojedla balíček chipsů, popřípadě zdlábla zmrzlinu z mrazáku na posezení, protože už zítra vážně začínám!..

Jsou Vám tyto věty povědomé? Vypadá to u Vás také tak, nebo jste na sobě začali již od minulého článku pracovat a snažíte se s tím vážně něco udělat? V předchozím článku jsme si položili otázky, proč vlastně chceme hubnout, jaká je naše konkrétní motivace a teoreticky si nastínili, jak se správně hlídat. Jaké jsou naše další rady?

  1. PRAVIDELNĚ SE HÝBAT

 Je vědecky dokázáno, že nejtěžší je odhodlat se a začít. Tak proč si to neulehčit? Vyberte si nějakou aktivitu, která Vás baví, nebo pokud Vám není sport blízký, aspoň takovou, která Vás vyloženě neobtěžuje. Vaše cvičení nebude tak efektivní, pokud se budete nutit běhat, když běh již od dětství nenávidíte. Zvažte jestli raději sportujete venku nebo vevnitř, jste spíš na individuální či skupinové aktivity jako je čtvrteční volejbálek s přáteli? Preferujete raději pomalejší aktivity jako je jóga nebo ze sebe chcete vydat veškerou energii na squashi? I když se to možná nezdá důležité, je zásadní abyste našla k pohybu pozitivní vztah! Alespoň na začátku tedy neřešte, zda kolegyně z vedlejší kanceláře chodí 3x týdně do fitka s trenérem (takže Vy byste měla taky), ani se nenuťte do lezení na stěně s přáteli jen proto, že jste slyšela o jeho pozitivním efektu na posílení horních končetin. Nemá smysl začít s pohybem, který nemáte ráda, abyste to pak s odporem za 2 týdny vzdala a zajela zpět do starých kolejí. Zkuste ze začátku 3-4x týdně provádět sporty, které Vás aspoň trochu baví.

 

Tip: Pokud to jde, zkuste sporty střídat, ať jednostranně nepřetěžujete své tělo.

 

  1. ODMĚNOVAT SE

Můj oblíbený, vlastně nejoblíbenější bod celého článku, odměňujte se! Buďte na sebe hodné, rozmazlujte se. Předem si stanovte, jestli to bude za kila, centimetry v pase, dobrý pocit či hodiny cvičení, ale dodržujte tento bod, jelikož Vám pomůže zůstat déle motivovaný. Můžete si dopřát nový úbor na cvičení, ve kterém se budete cítit lépe a to opět povede k tomu, že budete chodit cvičit častěji, abyste se mohla v novém předvést. Nebo si pořiďte to dražší sako, o kterém již delší dobu sníte? Mohou to být maličkosti, jako nový hrnek do kuchyně,zápisník, sůl do koupele, rtěnka, ale také větší odměny jako zajít si na masáž, do sauny, víkendový welness nebo eurovíkend 🙂 Nezapomínejte ani na zdravé potraviny, v dnešní době tzv. super potraviny, kterými hýčkáte své tělo zevnitř. Tyto super potraviny mají vyvážený obsah živin, minerálů, vitamínů, bílkovin, atd., mají antioxidační charakter, který zabraňuje stárnutí Vašich buněk, mají blahodárný účinek na Vás imunitní systém a hlavně povětšinou moc dobře chutnají 🙂 Řadíme mezi ně mimo jiné chia semínka, kešu nebo vlašské ořechy, zeleninové šťávy, borůvky, brusnice, zelený ječmen nebo třeba hlíva ústřičná 🙂 Proč si nedopřát po týdnu makání večeři v nějaké zdravé restauraci či bistru?

Tip: Ideální jsou odměny, které Vás povedou k dalšímu hubnutí, jako třeba superpotraviny,  nové tričko na běhání či podložka na jógu.

 

 

6.NEPŘESTÁVAT JÍST

Častou chybou náhlého shazování kil a hlídání se, bývá to, že člověk přestane jíst. Dejte si na to prosím pozor a nedělejte stejnou chybu! Vaše tělo bude procházet dlouhodobější změnou a je potřeba ho na to vhodně připravit, NE vyhladovět! Je důležité, aby mělo dostatek bílkovin, minerálů a možná pro vás překvapivě i zdravých tuků! Musíte si hlídat, co jíte, vyřadit alkohol, mít správné složení jídelníčku, jíst pravidelně raději menší porce, ale neomezujte se v množství. Nebojte se poradit s výživovým poradcem a nechte si sestavit plán ušitý na míru přímo Vám. V tomto se vyplatí do sebe investovat, Vaše tělo Vám to brzy oplatí skvělým pocitem.

 

  1. SDÍLET TO

Sdílejte své hubnutí, cvičení a cíle s ostatními -nemyslím na sociálních sítích, i když to klidně můžete také Když svému okolí povíte, že jste vážně začali, uděláte další krok k uskutečnění! Rozhodně se za svoje hubnutí nestyďte a jasně svému okolí dejte najevo, že se teď tolik nebude účastnit večírků a pokud ano, tak bez alkoholu, že omezujete pití sladkého, nejíte slané mlsy, zkrátka, že na sobě pracujete. Přátelé Vás podpoří a nebudou na Vás naléhat či Vás zbytečně provokovat například oblíbenou sušenkou po obědě, dortíkem ke kafi či tradičním pátečním drinkem. Navíc nikdy nevíte, třeba se k Vám někdo přidá, někoho inspirujete a ve dvou se to vždycky lépe táhne. Můžete se například domluvit s přítelkyní ze školy, se kterou jste se již dlouho neviděla, že se budete potkávat každé pondělí ve fitku, na squashi, na józe nebo na jiné Vámi oblíbené aktivitě místo posezení nad vínem a máte to 3 v 1!

Jak zhubnout a odolat nejen sladkému pokušení? II
X