Jarní vábení „samečků a samiček“ toužících po „spáření“ má svůj základ v přírodě u lidí stejně jako u zvířat, nicméně lidé, kteří si chtějí najít partnera, daleko více než kdy dříve dbají na to, co si o nich jako o singlech bude myslet jejich okolí. Doby, kdy být single bylo divné, se totiž opět vrací. Přispívají tomu mileniálové, kteří vedle kariéry chtějí mít i více času na rodinu a soukromí a pro které je svatba znovu sexy.

„Stále více lidí, kteří vyhledávají služby seznamovacích agentur, a to bez rozdílu, zda jde o muže nebo o ženy, při vstupních rozhovorech přiznává, že je k nám nepřivedla tolik citová potřeba najít si partnera, jako spíše společenská nutnost nějakého mít. Doba, kdy být ve třiceti single nebylo nic neobvyklého, je na ústupu,“ říká Jakub Mertl, vztahový kouč seznamovací agentury Date2k.

 Západní společnost se nyní k rodinnému životu staví kladně a vyloženě po něm touží. Momentálně je žádoucí mít svatbu kolem pětadvacátého roku věku a dítě kolem třiceti. Lidé začínají chápat, že v životě jsou důležitější věci než kariéra.

Dnešní třicátníci nejsou s nikým sezdaní ani nemají děti, jelikož se věnovali vzdělání nebo kariéře. Je na ně logicky vytvářen tlak od okolí. Jsou dnes takzvaně společensky out stejně, jako před několika desítkami let, kdy neprovdaná bezdětná žena působila opravdu zvláštně.

„A zajímavé je, že tento tlak roste v určitých ročních obdobích, kterými jsou jaro, léto a konec roku. Jde o období, kdy jsou lidé více společensky aktivní, kdy se přátelé mezi sebou navštěvují, a kdy je tak člověk podroben přísnějšímu drobnohledu a nepříjemným otázkám typu ‚Jak to, že nikoho nemáš? Kdy se chceš usadit? Ujíždí ti vlak‘,“ vysvětluje Jakub Mertl.

Doba, kdy mohl být padesátník svobodný je dávno pryč. Když muž není schopen udržet si vztah, může na něj být koukáno skrz prsty, což mu rozhodně nepřilepší. Může být dokonce považován za nestálého a neloajálního vůči zaměstnavateli.

Touha najít si partnera ale samozřejmě není podmíněna jen společenským tlakem. Ve větším měřítku jde pochopitelně o přirozenou potřebu lásky a opory. Nicméně i v takovém případě se jede podle pomyslného „jízdního řádu“. Největší poptávku totiž seznamovací agentury zaznamenávají na jaře a v létě.

„Je to období, kdy se většina z nás po zimě vrací ke svým koníčkům, cestuje, a nechce tyto zážitky absolvovat sama. Podobný zájem panuje také o Vánocích, kdy nechtějí být lidé sami,“ dodává Jakub Mertl.

ZDROJ: EXTRA www.extra.cz/novy-trend-mladych-cechu-byt-single-uz-neni-v-mode

Nový trend mladých Čechů: Být single už není v módě.
Štítky:                    
X