Nedávno byla v České republice zveřejněna zajímavá studie z USA, která odhalila, že lidé hledající partnery přes seznamky, mají tendenci cílit na atraktivnější protějšky, než jsou oni sami. Jenže ne vždy se to setká s úspěchem. Zajímavé jsou pak reakce oslovených „atraktivnějších“ protějšků.

V rámci studie se sociologové v USA rozhodli zkoumat chování uživatelů seznamek a analyzovat oslovování protějšků z pohledu atraktivity. Výsledky ukázaly, že když uživatel udělá první krok, mají obě pohlaví snahu vybírat si protějšek „mimo svou ligu“.
Ženy si vybírají v průměru o 23 procent atraktivnější muže a muži pak oslovují uživatelky o přibližně 26 procent přitažlivější, než jsou oni samotní.

Tento trend v České republice potvrzují data seznamovací agentura Date2k, která se zaměřuje na náročnější klientelu. Mužští klienti mají tendence vybírat si výrazně atraktivnější protějšky, než jsou oni, sami ve více než 62 procentech, a to bez ohledu na svůj sociální a ekonomický status či vzdělání. Naopak ženy si vybírají atraktivnější protějšky v mnohem nižším počtu případů, a to pouze v 18 procentech.

Zatímco šance muže, aby si vyšel na rande s výrazně atraktivnější dámou, byla až 68 procent, šance méně atraktivnější klientky vyrazit na setkání s vybraným protějškem byla pouhých šest procent. „Z našich interních statistik je zcela zřejmé, že pro ženy je atraktivita muže pouze jednou z řady uvažovaných proměnných a o tom, zda dá muži šanci na osobní setkání, se většinou rozhoduje podle zcela jiných kritérií. Naopak pro muže je fyzická atraktivita dámy naprosto zásadní a v případě, že ho klientka fyzicky nezaujme, bohužel již nevěnuje pozornost ani shodným hodnotám, názorům či koníčkům,“ vysvětluje majitel agentury a matematik Jakub Mertl.

ZDROJ: http://zena-in.cz/clanek/novinka-pry-mame-tendenci-oslovovat-vyrazne-atraktivnejsi-protejsky